Şoferul autocarului bulgăresc, implicat în accidentul de joi dimineaţă de la Călimăneşti, nu ar fi respectat timpii de conducere şi odihnă. Aceasta este concluzia la care au ajuns lucrătorii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Traficul Rutier. Ei au constatat că mai multe diagrame tahograf lipseau, semn că şoferul nu a respectat timpii de conducere şi odihnă. Şoferul a fost audiat ieri şi a precizat că nu a fost obosit. El a susţinut că a fost orbit de farurile altei maşini.
Poliţiştii de la Rutier nu sunt singurii care fac cercetări cu privire la accidentul soldat cu doi morţi şi 19 răniţi, produs joi dimineaţă la Călimăneşti. Verificări au făcut şi lucrătorii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Traficul Rutier (ISCTR), fiind găsite mai multe nereguli. Conform diagramelor găsite în maşină, şoferii ar fi parcurs doar 200 de kilometri, lucru imposibil, având în vedere că numai de la Constanţa până la Focşani sunt aproximativ 270 kilometri, iar autocarul în care se aflau 77 de persoane a plecat din Bulgaria.
De asemenea, reprezentanţii ISCTR ne-au precizat că în maşină trebuiau să existe diagramele din ultimele 28 de zile, care nu au fost găsite. Potrivit anchetatorilor, cel mai probabil, şoferul care a provocat accidentul s-a folosit de o altă diagramă. Pentru lucrătorii de la ISCTR este clar însă că şoferul implicat în accident nu s-a odihnit.
Firma transportatoare urma să fie amendată, ieri, valoarea sancţiunii fiind cuprinsă între 4.000 şi 8.000 lei, cu posibilitatea achitării a jumătate din suma minimă în 24 de ore. „Au fost găsite nereguli la diagrame. Nu au fost găsite diagramele pe ultimele 28 de zile, deşi ar fi trebuit să le aibă. Cert este că nu rezultă de nicăieri kilometrii parcurşi. Conform diagramelor pe cale le-am găsit, reiese că ar fi parcurs aproximativ 200 kilometri. Este clar că şoferul nu s-a