S-a schimbat direcţia artistică, s-a schimbat și formatul și dintr-odată peisajul tinerilor actori a început să pară mult mai interesant la Gala Tînărului Actor HOP (fostă de la Mangalia, acum de la Costinești). Radu Afrim i-a succedat regretatului Cornel Todea și a propus un nou format, fără texte obligatorii și cu accent pe puterea de autoreprezentare a actorului, proba impusă fiind întruchiparea unui idol, din cinema, desene animate, teatru, și nu în mod parodic. Pe spectaculosul lui. Rezultatul dovedește două lucruri – că orice eveniment are nevoie din cînd în cînd de un refresh și că puterea directorului artistic e neîngrădită administrativ.
În trei zile de atelier cu Vlaicu Golcea, 15 dintre actorii participanţi la concursul HOP, plus Dorina Chiriac, Ada Milea (cea mai expresivă actriţă de pe lume, capabilă să facă show și din cititul versurilor unui cîntec de pe telefon) și, într-o apariţie extraordinară, Maia Morgenstern, au produs un proiect de spectacol-colaj cu variaţiuni pe muzica Mariei Tănase care ar avea nevoie doar de un touch dramaturgic pentru a rezista pe o scenă publică sau independentă. Au fost multe premii – cam prea multe –, iar în structura lor s-a văzut clar ciocnirea de civilizaţii, între modelul de apreciere simbolică anterior și Gala Tînărului Actor ca „piaţă“ pentru integrarea ulterioară a artiștilor în sistemul teatral. Forţa Premiului „Amza Pellea“, instituit ad hoc de Oana Pellea (președinta juriului din care au mai făcut parte Ada Milea, Marius Manole, Radu Macrinici și Ion Rizea) vine din faptul că Oana Pellea a ales, dintre toate opţiunile posibile, ca el să fie destinat actorilor la început de carieră. Semnalul autentic al schimbării a venit de la Teatrul Naţional din Timișoara, care i-a oferit lui Cristian Iorga un contract în stagiunea următoare, și din partea Teatrului Metropolis, care a promis preluarea spectac