În urmă cu câteva zile, compania Astaldi a început activitatea pe șantierul pasajului din sudul Capitalei, un proiect abandonat de Primăria Municipiului București după ce patronul fostul constructor, Romstrade, a fost arestat.
Contractul cu firma Romstrade, deținută de omul de afaceri Nelu Iordache, a fost reziliat din luna decembrie a anului trecut. Lucrările au început din ianuarie 2011 și trebuiau să fie finalizate încă de anul trecut. La ora actual nici măcar 30% din lucrare nu este finalizată.
Primăria a reușit să organizeze o nouă licitație abia în vara acestui an, iar câștigătorul a fost desemnat după mai bine de două luni de la depunerea ofertelor. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, promitea la începutul acestui an că lucrările vor începe în viitorul imediat apropiat și vor dura doar 6 luni. În realitate, lucrurile stau cu totul altfel. Noul constructor, ASTALDI va avea la dispoziție 16 luni pentru finalizarea lucrărilor, conform contractului încheiat la finele lunii august.
"Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care să se realizeze o legătură rutieră mai rapidă între Şoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii. Scopul proiectului îl reprezintă descongestionarea traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Văcăreşti", se arată în anunţul de atribuire al instituţiei.
Citiți și:
Primarul OPRESCU paralizează complet TRAFICUL AUTO în sudul Capitalei
Contractul a fost atribuit la finele lunii august, prin licitaţie restrânsă accelerată, asocierii Astaldi Spa - Astalrom SA, ambele parte a grupului italian de construcţii.
Primăria a primit trei oferte pentru acest proiect, estimat iniţial la 126,9 milioane lei, fără TVA.
Valoarea contractului