Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat vineri că toate obiectivele rutiere reabilitate şi cele noi au prevăzute piste pentru biciclişti pe carosabil, iar, acolo unde locul nu permite, acestea vor fi trasate pe trotuare.
"Astea noi (bulevardele, n.r.) pe care le termin acum, cum ar fi Liviu Rebreanu sau Berzei, le facem cu piste de biciclete. La fel şi cele pe care le începem, le-am conceput cu piste de biciclete pe carosabil. Pe cele vechi care au trotuare late vom face pistele de biciclete aşa cum sunt în Copenhaga, vom îngusta trotuarul şi vom face piste de biciclete", a spus Sorin Oprescu, la Forumul Grupului de lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate în Municipiul Bucureşti şi zona sa regională de influenţă în transport.
Potrivit lui Sorin Oprescu, decizia amplasării pistelor şi pe carosabil a fost luată în urma discuţiilor avute cu reprezentanţii organizaţiilor nonguvernamentale, în cadrul grupurilor de lucru dedicate "chestiunii pistelor de biciclişti".
"Nu oricum şi în orice condiţii poţi să construieşti, până când nu există studiile de specialitate, şi mă refer aici la pistele de biciclete aşezate pe carosabil, pe calea rutieră, pentru care trebuie să ai şi cadru legislativ", a precizat Oprescu, potrivit Mediafax.
Primarul general a declarat că, în prezent, după ce poliţia a "suspendat" aproximativ 40 de piste de biciclete, în Capitală, au rămas doar 18 "viabile", iar acestea se întind doar pe câţiva kilometri.
Anunţul lui Sorin Oprescu vine cu o zi înaintea unei acţiuni de protest a bicicliştilor din România. Pe 21 septembrie, de la ora 14.30, oamenii sunt aşteptaţi să participe la un marş de peste 15 kilometri prin Bucureşti, organizat sub numele "Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş pentru OAMENI".
Acţiunea de protest vine în contextul în