Românii petrec cel mai mult timp în faţa televizorului: 326 de minute zilnic, aproape 5 ore şi jumătate, reuşind să devanseze liderul ultimilor trei ani, Serbia, care ocupă locul secund, cu 307 minute, urmată de SUA, cu 292 de minute. Potrivit unui studiu efectuat de IP Network, membru al grupului RTL, media în Uniunea Europeană în anul 2012 a fost de 237 de minute petrecute în fiecare zi în faţa televizorului.
Media în UE indică o creştere de 7 minute faţă de anul 2011 şi stabileşte un nou record, depăşind cu 40 de minute media mondială (197 de minute). Faţă de 2011, consumul TV a crescut în 22 din cele 35 de ţări europene incluse în studiu. Cele mai semnificative creşteri au fost înregistrate în Rusia, Lituania şi Slovacia.
Consumul de televiziune digitală a crescut
Legat de piaţa de publicitate TV, s-au consemnat creşteri în zece dintre cele 23 de ţări UE incluse în studiu. De asemenea, a crescut consumul de televiziune digitală, ajungând la 85,9% din consumul TV general. Media în Germania este de 70,5%, o creştere de 2,5% faţă de 2011. În schimb, semnalul analogic începe să fie pe cale de dispariţie, ajungând la 1,3% din consumul TV general, faţă de 4,4% în 2011.
Aproape fiecare gospodărie din UE există un televizor (97,2%). În trei din patru gospodării există televizoare flatscreen (75,3%) şi aparate HD (69,5%). La doar doi ani de la includerea în studiu, Connected-TV, televizoarele inteligente, cu conexiune la Internet, înregistrează o creştere de patru procente în 2012, atingând 13,9% faţă de 9,9% în 2011. Lideri în segmentul Connected-TV sunt Danemarca şi Luxemburg (23,6%), urmate de Croaţia (20,8) şi de Germania (18,6).
308 milioane de gospodării cu TV din 35 de ţări europene (23 din UE) au fost luate în calcul, la care s-au adăugat datele furnizate din SUA, Japonia, Brazilia, China şi India. Anul tre