Conflictele din afaceri nu se mai rezolvă la tribunal, ci prin intermediul medierii. Recent apărută, în urma modificării codului de procedură civilă, medierea a început să fie populară în rândul patronilor constănţeni. Potrivit Biroul de Mediere şi Soluţionare a Conflictelor pentru I.M.M.- uri, care funcţionează în cadrul Patronatului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii Constanţa, un hotel din staţiunea Mamaia intenţionează să înceapă procedurile de mediere pentru rezolvarea pe care amiabilă a unei probleme financiare.
„Evitarea litigiilor publice din instanţă şi rezolvarea neînţelegerilor într-un birou, faţă în faţă, prin alegerea soluţiei împreună cu adversarul care până mai ieri a fost partener de afaceri, păstrează neatinsă imaginea firmei” a precizat Iulian Gropoşilă, preşedintele P.I.M.M.C. Acesta a explicat că tot ce se discută în cadrul procedurilor de mediere este stric confidenţial, spre deosebire de instanţe, unde procesele sunt făcute publice.
Medierea a fost reglementată, pentru prima dată, în România prin Legea nr. 192/2006 şi reprezintă o modalitate alternativă de soluţionare a conflictelor. Dacă, iniţial, informarea părţilor aflate în conflict cu privire la mediere era reglementată numai în ceea ce priveşte obligaţia mediatorului de a asigura informarea părţilor cu privire la mediere, începând cu 1 octombrie 2012, acestea trebuie să facă dovada îndeplinirii acestei obligaţii.
Darius MARTINESCU
Conflictele din afaceri nu se mai rezolvă la tribunal, ci prin intermediul medierii. Recent apărută, în urma modificării codului de procedură civilă, medierea a început să fie populară în rândul patronilor constănţeni. Potrivit Biroul de Mediere şi Soluţionare a Conflictelor pentru I.M.M.- uri, care funcţionează în cadrul Patronatului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii Constanţa, un hotel din staţiunea Mamaia intenţionează să înceapă proced