Gonind pe autostradă cu 130 la oră, apuc să văd, totuşi, un indicator: MUZEJ MOTOCIKLOV. Atâta tot, adică exact cât trebuie pentru a mă minuna: Dom’le, ăştia chiar au un muzeu al motocicletei?! Vă daţi seama, şi după indicator, nu numai după autostradă, că nu eram la noi. Se întâmpla undeva în Slovenia. Era deja spre seară şi, deşi se afla la numai vreo 20 de kilometri, sigur nu l-aş mai fi găsit deschis, aşa că nu am vizitat muzeul. Dar, ajuns acasă, evident că am dat buzna pe internet. Da, în comuna Vransko din Slovenia, există un muzeu al motocicletei, cu o colecţie de vreo 140 de piese, unele foarte vechi, altele, foarte rare, excelent conservate, cele mai multe, în stare de funcţionare, profesional etalate în trei hangare, cu subansamble, componente şi accesorii, cu date şi informaţii despre istoria industriei de motociclete, despre mărci şi modele, despre concursuri, campioni, performanţe, cu afişe, cărţi şi materiale de presă din toate epocile în care s-a scris despre motociclete şi despre motociclism etc. Ştiţi cum e cu internetul – îi dai o oră, şi-ţi ia toată ziua. Şi aşa afli că, la Solihull, în Anglia, există Muzeul Naţional al Motocicletei, cu 850 de exponate, etalate pe vreo patru hectare, că în Germania se află ceva asemănător – expoziţii permanente de motociclete în diverse muzee de tehnică şi industrie, că în Mulhouse – Franţa, există un muzeu al trenurilor şi altul al automobilului, ei spun că este cel mai mare din lume, dar mulţi pretind chestii de-astea, că în Japonia… Dar pe cine, naiba, interesează ce muzee sunt în Japonia?!
Să nu credeţi că la noi nu… Prin 2009, la Muzeul Naţional de Istorie a României din Bucureşti, a fost o “expoziţie de motociclete clasice şi de epocă”, deschisă vreo lună şi ceva, despre care citez opinia unuia care a văzut-o: “din păcate, nu pot să o recomand prea călduros. În total, sunt 21 de motociclete, din ca