Proiectul administraţiei clujene de încurajare cu bani europeni a transportului cu bicicleta în oraş şi în comunele Floreşti şi Apahida a ajuns la un stadiu de implementare de 60%. Noul termen de finalizare este aprilie 2014.
Vom avea piste simple şi duble în cartierele Mănăştur, Grigoescu, Gruia, Dâmbul Rotund, Piaţa Mihai Viteazul-centru, Mărăşti, Gheorgheni, Zorilor şi Andrei Mureşanu. Traseul este gândit pentru a acoperi 105 străzi din municipiu şi va merge şi până în comunele Floreşti şi Apahida.
Anul trecut, în 21 septembrie, primarul Emil Boc a parcurs drumul din cartierul clujean Zorilor până la sediul primăriei de pe Moţilor, pe jos, de Ziua Europeană fără Maşini. O parte din angajaţii Primăriei s-au solidarizat cu edilul-şef, venind şi ei la serviciu pe jos. Anul acesta, primarul sărbătoreşte săptămâna mobilităţii departe de Cluj-Napoca, peste ocean. În schimb, preşedintele Consiliului Judeţean Horea Uioreanu şi vicepreşedintele Ioan Oleleu nu au pierdut ocazia de a se da cu bicleta, în ziua fără maşini, prin centrul istoric al oraşului. În schimb, în Săptămâna Europeană a Mobilităţii, cetăţenii îi scriu edilului de Cluj întrebându-l unde sunt pistele de biciclete promise. "Nemtii construiesc autostrada de biciclete - primii 85 de kilometri de autostrada pentru biciclete, iar la noi nimic. S-au montat câteva staţii de închiriere şi cam atât", atrage atenţia Mihai. În schimb, administraţia localăm prin Biroul Mass Media, răspunde că primăria va extinde pistele pe următorul val de finanţări europene. "Proiectul de bike-sharing este în acest moment în implementare şi la finalizarea acestuia vor fi date în funcţiune şi o serie de piste de biciclete. Totodată dorim să subliniem faptul că acest proiect constituie doar un început în strategia municipiului de a încuraja mijloace alternative de mobilitate urbană - printre care şi bicicleta, care ofer