Grupul de firme Regiotrans Braşov a devenit, în doar 8 ani, cel mai important operator privat din domeniul transportului feroviar de călători din România, deţinând la ora actuală aproape 15% din piaţă.
Grupul a fost înfiinţat de inginerii Costel Comăna, fost şef de divizie în Regionala Braşov, şi Iorgu Ganea, specialist în domeniul întreţinerii şi reparaţiei materialului rulant de cale ferată. În 2002, au înfiinţat RCCF Trans SRL, prima firmă privată românească de transport feroviar de persoane, iar în septembrie 2004, cu 14 angajaţi şi trei automotoare second-hand achiziţionate din Franţa, firma a concesionat linia Braşov – Zărneşti, de 27 de kilometri, abandonată ca nerentabilă de CFR Călători şi care urma să fie închisă.
La ora actuală, grupul de firme Regiotrans Braşov are peste 3.000 de angajaţi şi operează pe peste 40 de linii feroviare, totalizând 2005 km, luate în concesiune, în peste 20 de judeţe, pe care 100 de automotoare efectuează zilnic peste 400 de curse, parcurgând aproape 27.000 de kilometri pe zi. În proporţie de 97%, cursele Regiotrans sunt curse locale, de 30 – 100 de kilometri, restul de 3% - circa 20 de curse pe zi – fiind curse pe rute lungi, gen Braşov – Iaşi, Braşov – Timişoara, Braşov – Craiova, Braşov – Bucureşti – Constanţa, sau Braşov – Piteşti, efectuate pe liniile rămase în „parohia” CFR Călători, care are şi ea propriile trenuri pe aceste rute.
Conform bilanţurilor depuse la Fisc, toate firmele din grupul Regiotrans au înregistrat, încă din primul an de funcţionare, profituri constante, cele mai multe de ordinul milioanelor de lei anual, reinvestite în dezvoltare şi modernizare.
Citeste mai mult pe Buna Ziua Brasov