Mare schimbare dupa ce ministrul de Interne, Radu Stroe, a fost "urecheat" in sedinta PNL! Amenda maxima propusa pentru soferi in proiectul de Cod Rutier s-a redus de la 160 de milioane de lei vechi la 96.
E ca si cum ai spune ca un criminal, mai milos cu timpul, nu isi mai ucide victimele cu 160 de lovituri de cutit, ci cu 96. Adica cifrele sunt tot uriase, de la un anumit numar nu mai conteaza! In ordine, admit ca asta e doar in cazuri extreme, dar si un sfert din atat e foarte mult.
Si alte pedepse prevazute in acelasi mai sus mentionat proiect de cod sunt "criminale". Adica mult prea mari, iar termenul-limita le va face pe unele imposibil de platit. Plus ca toate felurile de actiuni sunt bagate in aceeasi oala.
Sa ne intelegem, sunt de acord cu multe principii propuse in codul asta. Sunt de acord cu principiile legii, cu termenele-limita (daca nu sunt puse pentru amenzi uriase) dar nu cu absurditatea ei. Il pedepsesti pe unul ca sa se invete minte si sa nu mai faca, nu il pedepsesti sa-l ruinezi. Chiar nu mi se pare in regula ca pentru o mica neatentie sa platesti asa de mult.
"Sa tineti cont de toate opiniile, dar cel mai mult va rog sa tineti cont de realitate: avem mult prea multi oameni care mor pe strazi in accidente rutiere, mult prea multi oameni care nu platesc amenzi - noi le dam amenzile si ei le arunca la cos, ca nu patesc nimic - prea multe vieti pe care am putea sa le salvam", spunea premierul Ponta.
De acord. Dar nu (doar) din amenzi se va reduce numarul victimelor si al accidentelor pe sosea. Mult mai important ar fi sa avem o politie rutiera eficienta. O politie care are reguli extrem de clar stabilite, care are bani de benzina pentru a patrula in foarte multe zone "sensibile", care are echipament si asa mai departe.
O politie "eliberata" de controlul politic, nu una care face