BlackBerry e pe fundul prăpastiei. Acum, mai mult decât niciodată, compania arată cât de mari îi sunt pierderile. Potrivit datelor făcute publice ieri seară, BlackBerry are pierderi operative nete între 950 şi 995 de milioane de dolari pentru trimestrul care s-a încheiat pe 31 august.
Acum o lună, BlackBerry a anunţat că este dispusă să fie achiziţionată de un partener extern, pe bucăţi sau întreaga companie. Încercarea de a reveni în linia întâi a producţiei de smartphone-uri s-a dovedit un eşec. Trecerea la un sistem de operare modern, cum este BlackBerry 10 a venit foarte târziu, iar primele telefoane nu au mulţumit clienţii: BlackBerry Z10 a fost blocat de venirea lui Q10, cu tastatură fizică, iar sistemul de operare nu a avut niciodată numărul şi calitatea aplicaţiilor în regulă. O mulţime de programe sunt doar portate de pe Android şi nu funcţionează aşa cum trebuie.
Acţiunile BlackBerry au scăzut până la 8,25 dolari, cu 23,7% mai puţin decât înaintea anunţului.
Ce va face compania? Va lua măsuri care nu arată stabilitate şi posibilitatea de a inova. Pentru a reduce costurile operaţionale uriaşe, BlackBerry va da afară aproximativ 4.500 de angajaţi. Ei încearcă reducerea costurilor cu 50%.
De unde produce BlackBerry?
Reuters are o analiză interesantă care arată că vânzările companiei sunt mult sub ceea ce ar trebui să vină de la o firmă atât de mare. În trimestrul al doilea, BlackBerry a vândut 3,7 milioane de smartphone-uri către clienţi. Firma canadiană raportează doar acele dispozitive care au ajuns până la urmă la clienţi, şi nu cifra totală de unităţi livrate către retaileri şi operatori de telefonie mobilă. Din acest motiv, cele mai bine vândute telefoane rămân cele cu sistemul de operare BlackBerry 7.
Pentru a rezista pe o piaţă din ce în ce mai competitivă şi care nu este atrasă de astfel de experimente, BlackBerry tr