Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, a explicat, în exclusivitate pentru Antena 3, în emisiunea Income, că există foarte multe investiţii care sunt în derulare la momentul prezent.
"Investiţia în exploatarea de gaze de la Marea Neagră, peste un miliard de euro, termocentrala de la Brazi, peste 500 de milioane de euro, investiţia de la Bihor, fondul de investiţii făcut cu KazMunaiGaz, investiţie care îl deranjează pe preşedintele Băsescu, Chevronul în explorarea gazelor de şist, dacă se va face, va fi investiţie de 2,5 miliarde de euro la Roşia Montana, investiţie a SOCAR-ului, cel mai mare proiect de panouri solare, 100 de milioane de euro, 200 de hectare de panouri solare, Renault mai aduce 250 de milioane de euro, toate se fac în anul 2013 şi 2014, pentru că infuzia de capital se face pe măsura operaţiunilor. Toate aceste investiţii sunt în curs."
Şova a explicat şi planul de 10 miliarde de euro investiţii prezentat de premierul Victor Ponta.
"În planul de 10 miliarde investiţii sunt şi toate autostrăzile pe care le facem acum. Va veni şi Autostrada Transilvania. Aici trebuie să discutăm de capacitatea financiară a statului român de a suporta contracte de concesiune. Acum facem trei deodată în acelaşi an. Toate băncile de investiţii au spus că este o încercare ce vrem noi să facem acum, pentru a convinge că avem capacitatea şi suportabilitatea pentru asemenea proiecte."
Ministrul a explicat, însă, că există diferenţe între ce înseamnă interes naţional şi interes al UE, în privinţa drumurilor.
"Ceea ce finanţează UE nu coincide cu interesul naţional al unei ţări. Dacă mă întrebaţi pe mine, Autostrada Transilvania este foarte importantă pentru România, nu foarte importantă pentru UE. Comarnic - Braşov, Craiova - Piteşti, nu foarte importante pentru UE, extrem de importante pentru România.