De la câteva sute până la zeci de mii de euro sunt dispuși să plătească turiștii români, amatori de sporturi extreme, pentru o vacanță. În străinătate. Pentru că în România abia acum se conturează o piață
România ocupă locul 9 într-un Top 10 făcut de experții americani de la Universitatea George Washinton, despre „viitorul“ pe care îl are o țară aflată în curs de dezvoltare, în rândul destinațiilor pentru turism de aventură. „Nu-i rău deloc. Ba chiar acest lucru vine să confirme potențialul uriaș pe care îl avem“, este concluzia jucătorilor din piață.
De altfel, în ultimul an au apărut tot mai multe site-uri care promovează turismul intern de aventură. „Consumatorii care vor să profite de oferte speciale pot căuta pachete de turism de aventură pe site-urile de reduceri colective din România, la prețuri chiar și cu 80% mai mici. În Franța, deja unul din trei cumpărători care caută un cadou se orientează la cadouri "experiență" sau "activități". La nivel mondial, una din patru călătorii conține elemente de turism de aventură, iar până în 2050 se estimează că 50% din călătorii vor conține elemente de turism de aventură“, punctează Cristian Culea, project manager PlayXP.net. Potrivit lui, România a început de curând să facă profit de pe urma turismului de aventură, în contextul în care sunt puțini investitori care și-au creat un brand.
Așa că, până se vor mai așeza lucrurile la noi, cei mai mulți turiști sunt tentați acum să cumpere o vacanță în străinătate, pentru care plătesc mii de euro sau, în unele cazuri, chiar zeci de mii. „Cea mai scumpă vacanță vândută de TUI TravelCentrer prin Eurolines, în acest an, a fost Maldive, 65.000 euro, pachet de servicii pentru 2 persoane, șapte nopți de cazare, destinație aleasă, în special, pentru practicarea unor sporturi acvatice. Iar cea mai ieftină a fost vândută unor turiști începători în