Vlad Grigore (28 de ani), project manager la BCR, şi medicul stomatolog Răzvan Stuparu (30 de ani) s-au întors acasă după ce au participat la cel mai mare şi mai important raliu caritabil din lume - “Mongolification”. Aventura vieţii lor, cu un Peugeot 206, de la Bucureşti la Ulan Bator, a "rulat" 19.000 de kilometri.
Expediţia a început pe 11 iulie şi a străbătut 21 de ţări, printre care Bulgaria, Turcia, Georgia, Azerbaidjan, Turkmenistan, Uzbekistan, Tadjikistan, Kîrgîzstan, Kazahstan, Rusia şi Mongolia. Concurenţii, împărţiţi în 280 de echipaje, au avut de-a face cu drumuri neasfaltate, au traversat Marea Caspică, trei regiuni deşertice şi alte câteva râuri şi fluvii. Raliul a avut un scop caritabil, fiecare participant susţinând, anul acesta, o cauză internaţională - salvarea pădurilor tropicale.
Experimentul "Pamir Highway"
Căpitanul echipei României, Vlad Grigore, a povestit, în exclusivitate pentru "ring", ce a însemnat aventura Mongol Rally. "În primul rând, vreau să vă spun că, după ce parcurgi atâta distanţă, drumul Bucureşti-Timişoara pare o nimica toată. Spre exemplu, când am plecat, am mers de la Mamaia până în Georgia, la Batumi, 2.200 de kilometri fără oprire. Acesta a fost recordul pe care organizatorii l-au postat pe site-ul competiţiei. Aş mai vrea să mă refer la un alt experiment, un drum de-a dreptul imposibil. Este vorba despre Pamir Highway – 1.000 de kilometri, prin munţi, în Tadjikistan –, pe locul al doilea într-un top al celor mai înalte şosele din lume. Şosea e însă impropriu spus. Am avut senzaţia că mergem pe albia unui râu fără apă, din care au rămas numai bolovanii. Cu asfaltul ne-am întâlnit foarte rar. Am parcurs drumul în trei zile, am dormit în maşină, n-am mâncat mai deloc. Cea mai mare parte a şoselei este, în fapt, un perete de stâncă pe stânga, drumul propriu-zis, cu o lăţim