Consumatorii sunt mult mai cumpătaţi şi atenţi la produsele pe care le consumă astăzi, la cinci ani de la izbucnirea crizei, a spus la ZF Live Gabriela Luca, market strategy adviser la firma de cercetare de piaţă GFK.
„În ultimii cinci ani s-a schimbat comportamentul consumatorului, oamenii sunt mult mai cumpătaţi şi atenţi, se informează mult mai mult, fie în revistele promoţionale ale retailerilor, fie direct în magazine, unde fac comparaţii de preţ“, a spus Gabriela Luca în emisiunea de business ZF Live de vineri, 20 septembrie.
Dacă în primii ani ai crizei oamenii au trecut treptat de la mesele în oraş la cele pregătite acasă, pentru a economisi bani, au urmat mai târziu renunţarea la anumite categorii de produse de care nu aveau neapărat nevoie şi reducerea cantităţilor consumate, a mai spus Luca.
În ultimii cinci ani, preţurile alimentelor au crescut cu 14%, potrivit datelor INS, evoluţie puternic influenţată şi de creşterea TVA-ului. Celelalte creşteri au venit natural deoarece au fost influenţate şi de creşterea costurilor pe care producătorii şi retailerii le-au avut cu benzina şi electricitatea, mai apreciază Luca. Continuarea pe ZFCorporate
Consumatorii sunt mult mai cumpătaţi şi atenţi la produsele pe care le consumă astăzi, la cinci ani de la izbucnirea crizei, a spus la ZF Live Gabriela Luca, market strategy adviser la firma de cercetare de piaţă GFK.
„În ultimii cinci ani s-a schimbat comportamentul consumatorului, oamenii sunt mult mai cumpătaţi şi atenţi, se informează mult mai mult, fie în revistele promoţionale ale retailerilor, fie direct în magazine, unde fac comparaţii de preţ“, a spus Gabriela Luca în emisiunea de business ZF Live de vineri, 20 septembrie.
Dacă în primii ani ai crizei oamenii au trecut treptat de la mesele în oraş la cele