Producătorul de energie regenerabilă, sisteme de iluminat LED şi echipamente de măsurare a energiei Electromagnetica Bucureşti (ELMA) aşteaptă vânzări de becuri cu LED de 6 milioane de euro în acest an, duble faţă de anul trecut, şi intenţionează să crească exporturile în Italia şi Ungaria, a declarat directorul general al companiei, Eugen Scheuşan.
„Planurile de dezvoltare în acest sector (al sistemelor şi corpurilor de iluminat cu LED - n.r.) au vizat o dublare a cifrei de afaceri. (...) Realizările din 2013 indică o evoluţie a vânzărilor conform aşteptărilor, care va conduce la îndeplinirea targetului anual de 6 milioane de euro.“
Compania a vândut în 2011 becuri cu LED de 1,5 milioane de euro, valoare care s-a dublat anul trecut.
Compania a început anul trecut exporturile de becuri cu LED în Italia, cu livrări de 100.000 de euro, şi încearcă să intre şi pe piaţa ungară.
„Electromagnetica a început anul trecut exportul de LED-uri în Italia, către un lanţ privat de benzinării, printr-un agent. O altă piaţă pe care căutăm să ne extindem este Ungaria. În România, printre cei care au ales soluţiile de iluminare cu LED ale Electromagntica sunt Lukoil, Dedeman, Draexlmaier, Şantierul Naval Tulcea, Carrefour sau Profi“, a menţionat Scheuşan.
100 de milioane de becuri de înlocuit în următorii 10 ani
Compania vinde becurile cu LED pentru segmentul rezidenţial în magazine ale Dedeman şi Cora şi a investit în acest an peste 7,4 milioane de lei (1,6 milioane de euro) pentru cumpărarea de echipamente tehnologice necesare producţiei, amenajării spaţiilor pentru noile utilaje şi fabricarea sculelor.
Elementele LED sunt importate din China şi reprezintă de la 20% până la 60% din costul de producţie al produselor finite.
Potrivit lui Scheuşan, Electromagnetica acoperă 85-90% din vânzările de LED-uri calculat