* Interviu cu Daniel Ghilinţa, director general Italoparts
Piaţa pieselor de schimb în domeniul auto nu a fost afectată de criză, potrivit lui Daniel Ghilinţa, director general al companiei Italoparts. Domnia sa ne-a spus, în cadrul unui interviu, că oamenii nu mai cumpără maşini noi, ci preferă să le repare pe cele vechi. De asemenea, potrivit domnului Ghilinţa, sunt foarte căutate autovehiculele cumpărate în leasing şi aflate în situaţia în care contractele au fost încheiate prematur.
Reporter: Italoparts, una dintre cele trei companii ale grupului pe care-l conduceţi, contribuie cel mai mult la veniturile înregistrate. Ce cifră de afaceri estimaţi că va avea această societate în 2013?
Daniel Ghilinţa: Italoparts şi-a început activitatea în 2006 şi este specializată pe importul şi distribuţia pieselor auto de schimb pentru mărcile italiene. Reprezentăm un business de nişă care ar trebui ca la sfârşitul acestui an să aibă o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro, în creştere cu circa 10-15% faţă de anul trecut.
Reporter: Din ce ţări importaţi piesele de schimb?
Daniel Ghilinţa: Importăm aproximativ din toată Europa, dar ne raportăm doar la mărcile italiene. Avem circa 30 de furnizori din tot continentul.
Reporter: Exportaţi sau comercializaţi doar pe piaţa noastră?
Daniel Ghilinţa: Vindem doar în România, dar ne gândim să ieşim şi la export, pe pieţele din jur, cum ar fi Bulgaria sau Serbia.
Reporter: Care este profilul celei de-a doua firme - Logisticon?
Daniel Ghilinţa: Logis¬ticon se ocupă de administrarea autovehiculelor şi bunurilor provenite din contractele de leasing încheiate prematur. În derularea acestui business lucrăm cu principalele companii de leasing - BCR, BRD, OTP, Piraeus, Intesa San Paolo etc.
Reporter: Cum funcţionează, exact, acest segment de piaţă?
Daniel Ghilinţa: Compa