Tot mai mulţi manageri privaţi, aduşi să gestioneze companiile deţinute de stat, renunţă la funcţie sau sunt înlocuiţi, ceea ce ridică semne de întrebare asupra seriozităţii implementării acestui program de către Guvern.
Introdus în fanfară în anul 2011, conceptul de „manager privat“ la companiile de stat se dovedeşte pe zi ce trece un experiment eşuat, în directorii aduşi să rezolve problemele societăţilor şi regiilor respective capitulează unul câte unul.
De la CFR Infrastructură şi CFR Marfă şi până la Tarom, managerii privaţi au reclamat tot felul de ingerinţe şi, chiar dacă au înregistrat o serie de rezultate pozitive, presiunile făcute asupra lor i-au determinat să renunţe la funcţiile ocupate la stat. „Adevărul” vă prezintă o retrospectivă a tuturor acestor cazuri.
Săptămâna trecută încă un manager privat a părăsit sistemul: Sorin Mândruţescu, preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al CFR Infrastructură, şi-a dat demisia, după cinci luni de mandat, invocând „motive personale“. El este al şaselea şef al unei companii de stat care preferă să se retragă sau este tras pe linie moartă. Cel puţin ciudat este faptul că CFR S.A. a emis un comunicat în care laudă măsurile luate de Mândruţescu în timpul scurtului său mandat.
Consiliul mai este compus din George Micu - directorul general al companiei, numit după retragerea grecului Dimitris Sophocleous, Florin Kubinschi, Enache Jiru şi Sebastian Tcaciuc.
Viesparul de la CFR
Actualul CA a fost numit la jumătatea lunii aprilie, după ce Ministerul Transporturilor a respins planul de administrare propus de fosta conducere, numită la începutul anului, ceea ce a condus la încetarea mandatului vechilor administratori.
Lucian Isar, fost preşedinte al Consiliului de Administraţie al CFR S.A., şi Dimitris Sophocleous, manager privat al c