Cercetătorii britanici au dat publicităţii un alt studiu, unul care face legătura între tipul de cafea preferată şi personalitatea consumatorilor, de data aceasta. Astfel, concluziile cercetărilor promovează ideea că băutorii de cafea neagră sunt dominanţi şi obsedaţi de control, în timp ce oamenii care preferă cafeaua cu lapte au tendinţa să facă tot posibilul pentru a-i mulţumi pe cei din jur. Consumatorii de cafea instant ar trebui să fie ruşinaţi de faptul că testul personalităţii a relevat faptul că ei sunt delăsători, comozi şi le place să amâne lucrurile.
Doctorul în psihologie Ramani Durvasula a efectuat un studiu pe 1.000 de băutori de cafea, iar în cursul cercetării au fost evaluate mai multe tipuri de personalităţi şi de trăsături psihologice: introvertiţi, extrovertiţi, răbdători, perfecţionişti, entuziaşti, circumspecţi, sensibili, cutezători etc. În studiul descris în cartea doctorului Durvasula „Eşti ceea ce mănânci: Schimbă-ţi atitudinea faţă de mâncare, schimbă-ţi viaţa”, oamenii au fost puşi în faţa unor situaţii comune ce au inclus statul la coadă şi planificarea unor petreceri.
Participanţii erau rugaţi să aleagă dintr-o varietate de scenarii. Apoi subiecţii au fost întrebaţi dacă beau cafea şi ce comandă de obicei. Darvasula a arătat că, în ciuda materialului interesant adunat în timpul studiului, „nu este nici o deosebire între caracterizarea făcută pe baza cafelei comandate şi cea făcută pe baza semnelor astrologice”. Astfel, consumatorii de cafea neagră au fost descrişi ca fiind oameni direcţi, care nu suportă prostiile, le plac lucrurile simple, pot fi tăcuţi, supărăcioşi şi rigizi în comportament, tăioşi în discuţii şi nepăsători, fără a se implică emoţional foarte intens în relaţiile interumane. În schimb, băutorii de cafea cu lapte sunt înclinaţi către nevroză şi foarte dornici să îi mulţumească pe cei din jur.
Le place