Pacient: ”Aș vrea să iau medicamentele acestea trei, notate pe hârtie. ”
Farmacist: ”Pentru dumneavoastră aveți nevoie?”
Pacient: ”Sunt pentru mama mea.”
Farmacist: ”Ce probleme are?”
Pacient: ”Nu se simte bine. Vomită.”
Farmacist: ”Pentru asta, din păcate, pe hârtia aceasta nu aveți nimic. Hidrasec este pentru diaree, No –Spa este pentru colici, spasme și Debridatul pentru motilitate, digestie. Dacă vomită…a mâncat ceva mai greu?”
Pacient: ”Aseară a mâncat niște paste cu cârnați.”
Farmacist: ”Diaree nu are?”
Pacient: ”Nu.”
Farmacist: ”Pentru vomă vă recomand Metoclopramid. Dacă nu are diaree nu trebuie luat Hidrasec, dacă are dureri abdominale puteți să luați și No-Spa”.
De fapt, această conversație care a avut loc la Farmacia Hapciu din Sângeorgiu de Mureș scoate în evidență faptul că farmacistul nu este un simplu vânzător la tejghea, el trebuie să facă dovada capacității de analiză a situației, să știe să recomande și să ofere o explicație pertinentă recomandării făcute. Identificând nevoile pacientului el trebuie să-i explice pe înțelesul acestuia modul de administrare, efectele secundare.
”Un farmacist bun este înainte de toate un bun profesionist. Se gândește mai întâi la viața pacientului, apoi la buzunarul propriu”, a precizat farm. Clara Popescu, vicepreședintele Colegiului Farmaciștilor România într-o prezentare făcută jurnaliștilor la ”Școala de Vară-Master în presa farmaceutică”, ce a avut loc la Sighișoara în luna iulie.
Grija față de sănătatea pacientului, primează
Prin natura profesiei sale, farmacistul este și un bun consilier pentru pacient și farmacia este prima stație de tratare a sănătății, locul cel mai la îndemână pentru pacient, la orice oră din zi și din noapte, atunci când are o problemă de sănătate. Doar dacă situația e mai gravă, are o afecțiune ce impune un