Lidl este un lanţ de supermarket-uri fondat în Neckarsulm, Germania, în anul 1930, în prezent având peste 10.000 de magazine în Europa, fiind de asemenea o prezenţă puternică şi pe piaţa românească.
Lidl este deţinut de trustul Schwartz Gruppe, care deţine şi lanţurile de magazine Kaufland.
Lidl a fost fondat în anul 1930 de un membru din familia Schwartz, numindu-se iniţial “Alimente diverse en-gross Schwartz”. În 1973 numele a fost schimbat în Lidl, şi de atunci magazinul s-a impus în peste 20 de ţări din Europa. Numele Lidl a fost cumpărat cu 1.000 de mărci de la Ludwig Lidl, un asociat al familiei Schwartz.
Modelul impus de Schwartz s-a bazat pe câteva coordonate simple, dar eficiente: reducerea costurilor prin înlăturarea produselor care nu se vindeau şi păstrarea dimensiunii cât mai mici a magazinelor, pentru a nu cheltui prea mult pe întreţinere.
Lidl are o abordare deschisă asupra produselor sale, permiţând clienţilor să ia produse direct din ambalaj. În momentul în care un ambalaj s-a golit, acesta este pur şi simplu înlocuit cu unul nou.
Pentru a putea ieşi pe profit în ciuda preţurilor mici, numărul personalului este ţinut la limita necesităţii. Lidl lansează oferte săptămânale asupra unor produselor, mai ales asupra celora non-alimentare, ale căror stoc se schimbă regulat.
Lidl este prezent pe piaţa din România din 2011, în prezent având 163 de magazine, remarcându-se prin preţuri mici faţă de ceilalţi competitori locali.
Cifra totală de afaceri a retailer-ului german este de 59 de miliarde de euro. În România în 2012, Lidl a avut o cifră de afaceri de 500 de milioane de euro.
Lidl este un lanţ de supermarket-uri fondat în Neckarsulm, Germania, în anul 1930, în prezent având peste 10.000 de magazine în Europa, fiind de asemenea o prezenţă puternică şi pe piaţa românească.
Lidl este deţinut de tru