Mai mulţi cititori ne-au semnalat că sunt nemulțumiți de costurile mari de la întreținere și lipsa de respect a celor de la asociațiile de proprietari
Cu toate că informația este disponibilă, în zilele noastre, peste tot și în diverse forme, există încă destule situații în care oamenii nu știu de unde să o ia corect. Mai mult, sunt situații în care oamenii rămân încă intimidați de cei aflați în diverse poziții, iar atunci când vine vorba despre a-și apăra drepturile, nu mai știu în ce parte să o ia. Asta se întâmplă și în cazul asociațiilor de proprietari, sau mai bine-zis al președinților și administratorilor acestora, care par să fie niște „mici dumnezei” – fiecare în perimetrul lor, peste care nimeni nu are putere. Ei stabilesc reguli interne ale asociațiilor – în general cu un minim de participare al proprietarilor, iar apoi principala lor activitate pare a fi „încărcarea” facturilor. Care nu de puține ori sunt destul de stufoase, cu diverse cheltuieli mărunte, care ajung ca la final să stoarcă din buzunarul fiecărui proprietar sume importante de bani. Despre asociațiile de proprietari, membrii, președinții și forma de control a acestora am vorbit într-un număr recent al ziarului nostru. Arătam atunci că există o lege clară care reglementează statutul și funcționarea acestor asociații, după cum există și un control asupra acestora – exercitat de birourile de relaţii cu asociaţiile de proprietari, constituite la nivelul fiecărei primării. Pornind de aici, oamenii au început să reacționeze, fiecare spunându-și păsul cu privire la aceste asociații. Şi culmea e că nimeni n-a avut cuvinte de laudă.
Una zice regulamentul, alta face asociația
O cititoare a ziarului nostru ne-a semnalat problema cu care s-a confruntat la asociația de locatari de care aparține. Femeia spune că la cheltuielile de întreținere i-au trecut și copilul de șapte luni, deși e