Cei din Ingolstadt continuă să răsucească acest şurub de succes al cabrioletelor premium, oferind la Frankfurt a doua generaţie a decapotabilei A3 fabricată pe structura Modular Transverse Matrix.
Lăsând cifrele să grăiască de la sine, upgradările dimensionale sunt într-atât cât să conteze şi să aducă un plus de confort. Astfel, lungimea creşte la 4,42 metri de la 4,24 metri, distanţa între axe sporeşte la 2,60 metri, de la 2,58 metri iar înălţimea la plafon scade cu 1,5 cm la 1,41 metri. În ciuda spatelui ce parcă mai atenuează din alura ciuntită a vechiului model, volumul portbagajului are un plus de 60 de litri, la 287 de litri.
Acoperişul textil gros este multi-strat şi beneficiază de materiale hidro-izolatoare, protejează termic şi fonic. Mecanismul electric din magneziu este operat electric în doar 18 secunde, manevrele fiind premise chiar până la viteze de 50 km/h. Asemenea sistemelor AirScarf şi AirCarp de pe Mercedes E Class Cabrio şi SL, şi noul A3 Cabrio va beneficia de un sistem tip “feon” încastrat în tetiere prin care se suflă aer cald la ceafa ocupanţilor de pe locurile frontale, cel de-al doilea element protectiv fiind un deflector pentru rafalele de vând ce ar putea “răscoafa” pasagerii.
Având o masă la gol de 1.365 de kg, spectrul motorizărilor ce se întinde de la micul diesel de 110 CP la S3-ul Cabrio de 300 CP reuşeşte să propulseze cu uşurinţă caroseria.
Unitatea turbo 1.4 TSI în versiunea de 140 CP beneficiază de sistem de decuplare a jumătate din cei patru cilindri la sarcini parţiale (Cylinder on Demand). 1.8 TSI oferă 180 CP iar dieselele 2.0 TDI vor fi declinate în 150 CP (320 Nm) şi 184 CP (380 Nm).
Atletul S3 Cabrio (2.0 TFSI , 300 CP şi 380 Nm) va fi echipat cu transmisia S-Tronic cu dublu ambreiaj şi şase rapoarte, reuşind un sprint 0-100 km/h în 5,4 secunde. Consumul mediu va marja în jurul a 6,9 litri de benzin