Planul companiei canadiene Blackberry de a se retrage de pe piaţa consumer pentru a se concentra pe segmentul business este o măsură „disperată“ care are toate şansele să accelereze declinul companiei canadiene, scrie Reuters, citând o serie de analişti.
Această decizie combinată cu planul dramatic de restructurare a personalului - 40% din angajaţi urmează să fie concediaţi - alimentează îngrijorările că firma nu va mai fi viabilă pe termen lung. Această nesiguranţă ar putea determina operatori din telecom, parteneri de business şi clienţi corporate să abandoneze platforma de e-mail Blackberry.
„Percepţia este foarte importantă, iar dacă încrederea clienţilor şi a furnizorilor continuă să scadă, nu va mai conta cât cash vor avea în balanţă. Lucrurile
s-ar putea agrava“, a declarat analistul Deepak Kaushal de la compania GMP Securities.
După cele două anunţuri mai mulţi analişti au redus preţul ţintă pentru acţiunile Blackberry la 5 dolari, faţă de 8,2 dolari cât este în prezent, în scădere cu aproape 30% faţă de începutul anului.
La nivel global compania canadiană are încă o bază puternică de clienţi - aproximativ 72 de milioane de utilizatori la finele lunii iunie, în scădere totuşi cu două milioane faţă de trimestrul anterior. În România, compania avea 100.000 de utilizatori la începutul acestui an, potrivit datelor furnizate anterior de companie.
„Estimarea noastră este că o revenire a Blackberry este foarte puţin probabilă“, potrivit unei note de analiză a National Bank Financial, a patra bancă de investiţii din Canada.
Problemele Blackberry au început după ce vânzările de iPhone ale Apple au explodat, ca şi cele ale Samsung cu seria Galaxy.
Blackberry a lansat în acest an un smartphone cu touchscreen Z10, cu o nouă platformă software, sperând că astfel va redeveni un produs cool pentru vechea sa clientelă -