Ea a fost inspirata de creativitatea indienilor in gasirea de solutii pentru reutilizarea unor materiale, cum sunt cutiile de la suc sau lapte, camerele de cauciuc sau resturile de materiale textile. La revenirea in Romania, a vrut sa implementeze conceptul de Upcycling si sa testeze creativitatea romanilor in rezolvarea problemelor privind deseurile. Alaturi de Alexandru Pohont si Roxana Antochi, ea a conturat ideea care a dus la crearea de genti, portofele, huse de laptop si alte produse utilizand ca materiale ambalaje Tetra-Pak, bannere stradale, camere de cauciuc si resturi de materiale textile.
Ideea a prins contur in anul 2012, cand cei trei tineri avand studii in marketing si inginerie si-au unit fortele pentru lansarea proiectului. De atunci, echipa a crescut la 11 persoane, studenti care fac internship-uri pe diferite arii – comunicare, vanzari, finante, design. Media de varsta in companie este de 24 de ani.
Upside Down a inceput cu investitia de 4.000 de euro, bani castigati ca premiu in cadrul unui concurs regional de antreprenoriat social, Social Impact Award, organizat de comunitatea de co-working, The Hub. „The Hub Bucharest, implicat in organizarea acestei competitii, ne-a ajutat cu feedback si consultanta, de aceea putem spune ca a fost un fel de investitie in afacere”, spune Andreea.
Principala provocare
„Principala provocare credem ca este sa ne vindem produsele online, pe www.upside-down.ro. Fiind vorba de produse realizate mai neconventional, din materiale diferite de cele cu care oamenii sunt obisnuiti, e mai greu. Oamenii sunt curiosi legat de materialele utilizate, cum se simt la atingere, cum se comporta in timp, rezista la ploaie etc”, subliniaza tanara antreprenoare.
Making a bag - UPSIDE DOWN from Fondante Media on Vimeo.
Participand la diferite evenimente, ei au reusit sa raspunda la intrebari si sa