"Clientii si-au scazut bugetele anul acesta, dar este o scadere pe care noi o simtim mai ales acum pe final de an. De la inceputul toamnei am auzit de mai multe ori ca bugetele au fost taiate. Sunt situatii in care reducerile au fost decise la centru pentru segmentul acelui client este in scadere sau tine de situatia din Romania. Un trend important este ca foarte multe companii creeaza campanii regionale pe care apoi le adapteaza in fiecare tara. Iar noi vrem sa crestem pe acest segment de conturi regionale, pentru ca asa nu ajungem doar sa facem implementarile pentru Romania, ci sa facem conceptul si pentru alte tari", spune Ioana Mucenic (foto sus).
Pana acum, Pastel a lucrat la nivel regional pentru Mondelēz (fostul Kraft), PCC sau Bonduelle.
Grupul Pastel a fost lansat in 2006 de catre Ioana Mucenic si Dana Nae Popa si este format din companiile Pastel Age (evenimente, campanii), cu venituri de 487.000 de euro anul trecut, si Pastel Graphics (design grafic) cu o cifra de afaceri de 83.000 de euro anul trecut.
De asemenea, cele doua companii au avut anul trecut un profit net de 70.000 de euro si un numar mediu de 18 angajati, conform Ministerului de Finante.Vrem sa fim perceputi ca o companie care ofera servicii integrate, nu mai acceptam proiecte mici
In primii patru ani, grupul a mizat pe proiecte de evenimente si design, insa in 2010 a trecut printr-un rebranding in urma caruia au adaugat specializari noi precum relatii publice si instore. In ultima perioada compania a inceput sa puna tot mai mult accentul pe partea de creatie si digital.
“Cand ne-am lansat am avut proiecte mici de la clienti, dar intre timp am crescut si de la un flyer am adaugat tot mai mult specializari. Insa, acum, ne-am schimbat strategia si nu mai acceptam proiecte mici pentru ca ne dorim ca inca de la inceput sa fim perceputi ca o companie care ofera servici