La poarta fabricii de bere pe care Heineken o deţine la Miercurea Ciuc la primele ore ale dimineţii este agitaţie mare. Camioanele se înghesuie să intre în curtea interioară pentru a fi umplute, dând semnalul că sezonul cald a venit. Cu încărcarea se termină drumul berii în fabrica de la Miercurea Ciuc, care începea în urmă cu 14 zile, odată cu recepţia materiei primei. Apa şi malţul sunt materiile de bază în producţia de bere, prima venind de la izvoarele din zona Harghitei, cea de-a doua fiind cumpărată atât din producţia internă cât şi de la import
“Ne pregătim pentru un an foarte bun”, spune Paul Wood, englez care în 2011 a venit să conducă fabrica Heineken de la Miercurea Ciuc, una dintre cele mai mari pe care Heineken le deţine în România. El se referă la producţia brandului Ciuc Radler, berea pe care grupul olandez, cel mai mare berar din Europa, a început să o producă în urmă cu un an în această fabrică. Însă tot de aici ies camioane încărcate cu Heineken, Golden Brau, Bucegi, Harghita, Golden Brau Fără Alcool sau Ciuc Premium. Unitatea de la Miercurea Ciuc şi cea de la Craiova sunt cele mai mari din România ale Heineken, care mai operează berării mai mici la Constanţa şi Mureş.
Ciuc Radler, brand ce poate fi considerat pariul Heineken din această vară, este un amestec de bere cu lămâie, iar numele Radler vine din zona Bavaria (Germania), unde băutura este foarte populară.
“Nu vindem soft drinks (băutură răcoritoare necarbonatată - n.red.). Este o categorie cu totul nouă în România”, mai spune Paul Wood, care însă nu a dorit să ofere informaţii despre vânzările de Ciuc Radler. Însă a lăsat să se înţeleagă că rezultatele de anul trecut au fost foarte bune pe acest brand care merge “repede în sus”.
Vânzările de beri cu diferite arome au explotat anul trecut în România, tendinţa specifică întregii regiuni, astfel că toţi producători