Un manager nou promovat care refuză să implementeze un proiect ce nu este în linie cu obiectivele şi principiile agreate iniţial, un director operaţional care urgentează executarea unui proiect, luptându-se cu un consiliu de administraţie rezistent la schimbare, un CEO local care confruntă CEO-ul grupului pentru presiunea pe care o pune pentru atingerea rezultatelor... Ce au ei în comun? Curajul.
Curajul în business nu este o caracteristică înnăscută a unui lider vizionar, cât mai degrabă un comportament învățat în procese din ce în ce mai eficiente de luare a deciziilor.
În mediul de afaceri, acțiunile curajoase sunt mai degrabă acţiuni de asumare a riscului. Acei oameni care ajung lideri foarte buni au o disponibilitate mare de a-și asuma mișcări îndrăznețe, având alianțe care să le sprijine acțiunile şi o poziție consolidată – evitând astfel suicidul politic.
Antrenând executivi fie pentru a căpăta o voce fermă și respectată în interiorul organizațiilor, fie pentru a-și dezvolta curajul în mediul profesional, am fost martor la trecerea lor prin câteva etape importante - de la setarea obiectivelor la asumarea și clarificarea lor la cântărirea și asumarea riscurilor, găsirea momentului potrivit și dezvoltarea planurilor de rezervă.
Aşadar, îți propun câteva întrebări care te pot acompania atunci când, într-o anumită perioadă a vieții tale sau într-o situație specifică, tot ceea ce îţi trebuie este o abordare curajoasă:
1. Setarea obiectivelor
Cum arată succesul în această situație de risc? Este realizabil?
Dacă obiectivul meu prioritar este unul organizațional, este acesta aliniat cu valorile și principiile mele/sau ale echipei mele?
Dacă obiectivul meu prioritar este unul personal, derivă el din ambițiile mele de carieră sau din dorința de a contribui la un bine mai mare?
Dacă îmi pot atinge obiectivul pri