În prezent, majoritatea blocurilor din municipiul Constanţa, dar şi din judeţ au o vechime de peste 25 de ani. Există încă şi cazuri în care vechimea condominiilor ajunge şi la aproape 40 de ani. În toate aceste situaţii, procentul în care au fost efectuate reparaţiile capitale la instalaţiile comune se apropie foarte mult de 0%.
Numărul asociaţiilor cu subsolul inundat din cauza conductelor sparte creşte de la zi la zi. Mai mult, din cauza vechimii instalaţiilor comune de la nivelul blocurilor care aparţin asociaţiilor (conducte colmatate, sparte, ruginite), calitatea apei potabile livrate de RAJA are de suferit. În aceste situaţii, eforturilor făcute de RAJA Constanţa pentru a asigura o apă foarte bună din punct de vedere calitativ, practic, nu au nici o finalitate, atâta timp cât sistemul interior de alimentare este unul învechit, spart şi plin de rugină. Bineînţeles, că în aceste condiţii, apa care ajunge la robinetele consumatorilor de la bloc suferă anumite modificări şi nu mai corespunde din punct de vedere calitativ cu apa furnizată de RAJA pe sistemul de alimentare aparţinând societăţii.
”În conformitate cu legislaţia în vigoare, instalaţiile din subsolul blocurilor/condominiilor şi cele care trec de contorul general sunt proprietatea indiviză a tuturor locatarilor/proprietarilor imobilului respectiv. Reparaţiile şi întreţinerea acestor instalaţii interioare cad exclusiv în sarcini locatarilor/proprietarilor. SC RAJA SA Constanţa administrează şi intervine doar la nivelul reţelei publice de alimentare cu apă, limita de proprietate fiind apometrul general”, spun reprezentanţii societăţii.
Apă oferită direct din reţea
Pentru a demonstra cetăţenilor/abonaţilor că apa livrată de este din punct de vedere calitativ foarte bună, având caracteristicile apei plate comercializate la nivel naţional, SC RAJA SA Constanţa a relansat ieri campani