Printre subiectele importante, iar Roşia Montană şi maidanezii deţin în continuare cel mai mare spaţiu de emisie, s-a strecurat duminică-seara o emisiune la care, în prima parte, a fost invitat ministrul Educaţiei. A vorbit despre admiterea la liceu, de ce e bine că s-a revenit asupra ponderii mediilor din cursul gimnaziului în media finală de admitere, de ce ar fi rău dacă s-ar renunţa definitiv la aceste medii, a vorbit despre cum de la an la an din ce în ce mai multe şcoli se aliniază normelor sanitare de funcţionare, dar s-a pus în discuţie şi eventuala corupţie din sistem. Conform răspunsurilor obţinute în cadrul unui sondaj, deşi îşi trimit copiii la meditaţie, părinţii consideră că au de a face cu un act de corupţie atunci când profesorul de clasă condiţionează acordarea unei note bune de prezenţa la meditaţiile susţinute în particular. Chiar şi o parte a corpului profesoral - probabil profesorii care nu predau limba română, matematică sau alte câteva materii care constituie, la un moment dat, probe de examen - are aceeaşi opinie. Nu e normal să-ţi forţezi elevii să te plătească pentru că nu reuşeşte statul să o facă suficient de bine. Cum la fel de anormal este, iar acest aspect l-a pus în discuţie ministrul, deşi nici asta nu convine, să nu-ţi întrebi copilul, în unsprezece ani de şcoală, ce teme are, cum se descurcă, ce-ar vrea să facă mai departe.
S-a pomenit pe toate canalele, în prima zi de şcoală, că directorii care solicită bani pentru fondul şcolii îşi vor pierde mandatul. Aiurea, au făcut-o chiar din prima zi, invocând subfinanţarea învăţământului şi apelând la şantajul emoţional. A trecut vremea în care doamna profesoară era încântată de buchetul de flori pe care i-l întindea ştrengarul îmbujorat tot. Cei care acceptă şi astăzi doar o astfel de răsplată pentru efortul depus „nu ştiu să se-nvârtă”, „nu ţin pasul cu vremurile”, „nu au