Sambata, 21 septembrie a.c, practic in ultima zi in care avea obligatia constitutionala de a promulga o lege, presedintele Traian Basescu a ales sa sesizeze Curtea Constitutionala in legatura cu pretinsa neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului.
Aparent, acest ultim demers la Curtea Constitutionala si implicit motivele de neconstitutionalitate, exprima preocuparea presedintelui Romaniei pentru necesitatea respectarii vointei suverane a poporului cu ocazia referendumului.
Aceasta este insa o falsa problema, intrucat Curtea Constitutionala, inca de acum o luna, a statuat ca stabilirea unui cvorum si a unui numar minim de voturi valabil exprimate la referendum, inferior pragului pe care il prevede in prezent Legea nr.3/2000 este unul constitutional.
In realitate insa, aceasta sesizare de neconstitutionalitate pune in evidenta, odata in plus, modul abuziv si discretionar al comportamentului institutional al presedintelui Traian Basescu. In primul rand, sesizarea de neconstitutionalitate formulata cu privire la legea mentionata este complet nejustificata - si, cel mai probabil, va fi respinsa de Curtea Constitutionala - intrucat nu cuprinde niciun capat de cerere suplimentar sau vreun argument diferit fata de cele formulate in vara acestui an de cei care au depus sesizarea pe baza careia Curtea a adoptat Decizia nr.334/2013.
Din acest punct de vedere, presedintele Traian Basescu da o noua dovada de incalcare a Constitutiei intrucat este de notorietate jurisprudenta Curtii - care, unui fin si aplicat cunoscator al acesteia, care nu se sfieste sa ofere lectii la televizor pe aceasta tema ar trebui sa ii fie cunoscuta - conform careia o actiune ce contine aceleasi argumente primeste aceleasi solutii din partea unei instante, fie ea si de