În prima zi de weekend, dirijorul Christian Badea, s-a aflat în cortul „Adevărul“ din Piaţa Festivalului, unde a vorbit despre cariera şi proiectele sale. Christian Badea a primit, în anul 1985, Premiul Grammy pentru înregistrarea operei lui Samuel Barber, „Antoniu şi Cleopatra“.
Dirijorul Christian Badea, unul dintre elevii lui Leonard Bernstein, a părăsit România în 1974, cu o bursă Enescu, şi s-a stabilit la New York. A fost dirjior invitat al Metropolitan Opera timp de zece ani, unde a dirijat peste 160 de spectacole. Sub comunism, a studiat la Conservatorul din Bucureşti cu discipoli ai lui Enescu şi ai lui David Oistrakh. Jurnalistul Cezar Paul-Bădescu a vrut să afle care este motivul pentru care revine mereu în România, dar şi care sunt proiectele pe care le are în plan cu tinerii care studiază muzica.
Destinul îl readuce în România
Întrebat de ce revine mereu la România, dirijorul exclude nostalgia şi crede, mai degrabă, că destinul este cel care îl impinge să se întoarcă cu regularitate în ţară. „M-am întors în România, am dirijat un concert, două şi în acelaşi timp am încercat să înţeleg de ce vin eu aici. Încetul cu încetul am început să-mi dau seama că este un fel de ciclu care se închide. Am plecat de aici, dar mă întorc destul de des din cauză că destinul îţi dictează nişte lucruri. Ca să fiu mai specific, am plecat din România în anii ’70 cu o pregătire care era extraordinar de solidă, pe care am dobândit-o de la profesorii de aici, de la şcoala la care am fost, una foarte serioasă. Pentru mine a fost o mare surpriză să constat că la Juilliard School eram la acelaşi nivel cu ceilalţi. A fost foarte reconfortant şi mi-a dat o mare siguranţă.“
Am plecat de aici, dar mă întorc destul de des din cauză că destinul îţi dictează nişte lucruri.
Christian Badea, dirijor
Şcoala nu mai este ce a fost