Acest autobuz „Solaris” l-a trimis în faţa procurorilor şi pe primarul din Baia Mare
Suspiciunile pe care Cotidianul.ro le-a prezentat în legătură cu licitaţia organizată de Primăria Craiova în vederea achiziţionării a 50 de autobuze s-au dovedit întemeiate. În valoare de aproape 12 milioane euro, licitaţia părea a fi făcută cu dedicaţie, lucru reclamat la CNSC şi de către firmele interesate, între care şi Mercedes.
În aceste condiţii, Primăria Craiova a suspendat procedura de atribuire până când CNSC se va pronunţa faţă de contestaţiile depuse de către EvoBus (dealerul Mercedes) şi Auto Exact din Bucureşti. Pentru această licitaţie, Primăria alocase suma de 51,7 milioane de euro, fără TVA, însă Caietul de sarcini avea serioase lacune, în sensul că el conţinea cerinţe discriminatorii şi prevederi luate din particularităţile unor anumite autobuze!
Cele mai absurde cerinţe erau capacitatea de 300 l a rezervorului, care nu era prevăzută în anunţul de participare, precum şi livrarea a 20 de autobuze imediat după încheierea licitaţiei, ceea ce presupunea ca aceste autobuze să fie deja pe stoc!
Primăria din Craiova invocă, însă, drept motiv al suspendării şi OUG 34/2006, care îi conferă dreptul de a modifica, în sensul remedierii, unele cerinţe din caietul de sarcini, recunoscînd, în acest fel, faptul că existau lucruri necurate încă de la începutul procedurii.
Iniţial, s-a crezut că firma favorizată ar fi Otokar din Turcia, întrucît anul trecut aceasta a prezentat craiovenilor un autobuz care avea exact caracteristicile înscrise în Caietul de sarcini al licitaţiei.
Investigaţiile noastre au dus însă la concluzia că Primăria Craiova ar dori să atribuie licitaţia fimei poloneze „Solaris”. Este vorba de aceeaşi firmă care l-a trimis în faţa procurorilor pe primarul din Baia Mare, Cătălin Cherecheş, după licitaţia începută în 2011. Procurorii DNA