Podul de la Agigea va fi închis de pe 1 octombrie până pe 30 noiembrie. Dincolo de incompetenţa autorităţilor, care nu sunt în stare nici să declare deschis care e problema, nici să îl repare într-un timp rezonabil, rămâne faptul că şoferii vor trece prin zile de coşmar. După ce podul va fi închis, aceştia vor avea la dispoziţie două rute alternative: Medgidia - Ciocârlia – Topraisar – Agigea sau Medgidia – Cobadin – Negru Vodă - Mangalia.
Oricare dintre rutele alese înseamnă un ocol considerabil. Un şofer din Eforie a făcut un test pentru a-şi da seama cât timp va face până la serviciu şi înapoi, în fiecare zi. În mod normal, drumul din Eforie Sud până în Constanţa se parcurge, cu maşina, în circa un sfert de oră. Când podul va fi închis, şoferul va trebui să ocolească. Aşadar, a pornit la drum spre Techirghiol, de acolo spre Topraisar, a trecut prin Mereni, Lanurile şi Ciocârlia, iar de aici pe Autostrada A2 până la intrarea în Constanţa. Concluzii: în loc de 15 minute, drumul a durat o oră. În loc de 15 kilometri au fost parcurşi 80 de kilometri. Drumul este pe o singură bandă, relativ bine semnalizat, dar evident că există şi zone, mai ales înainte de intrarea pe autostradă, unde şoferii trebuie să se bazeze pe experienţă şi simţul de orientare, nu pe indicatoare. O alternativă rapidă ar fi fost travarsarea canalului pe podul care se construieşte în portul Constanţa, dar lucrările sunt întârziate, iar inaugurarea ar urma să aibă loc peste circa şase luni.
Ce va fi la iarnă
Acum drumul este încă bun, dar oamenii sunt aproape îngroziţi de ce va fi la iarnă. ”Imaginaţi-vă că tot traficul greu va circula pe aceste drumuri judeţene şi imaginaţi-vă că va ninge. Pur şi simplu traficul va fi blocat”, spune un şofer. În astfel de condiţii, testul de drum realizat în condiţii de vreme bună şi trafic aproape inexistent tinde să fie irelevant. Drumul trece pr