Numărul redus de personal şi plata parţială a asistenţilor personali reprezintă grijile administraţiei locale.
Una dintre problemele cu care se confruntă administraţia publică locală de la Boghicea este numărul redus de angajaţi. “Ar trebui să funcţionăm cu 16 angajaţi, dar nu avem decât nouă, din care cinci sunt funcţionari publici, iar patru fac parte din categoria personalului contractual. La acest moment, putem să angajăm doar o singură persoană, ca urmare a faptului că un angajat al Primăriei Boghicea s-a transferat la Primăria Roman. Nu putem scoate la concurs alte posturi, întrucât nu avem asigurată sursa financiară”, a explicat Eugen Mihai, primarul comunei Boghicea.
Plata asistenţilor personali pentru persoanele cu handicap este asigurată, spun autorităţile locale, până în luna decembrie. “Avem în plată 30 de asistenţi personali, dar asigurarea salariilor se poate face doar până în ultima lună a anului. Sperăm ca, până atunci, să găsim alte resurse financiare, pentru a nu lăsa fără sprijin oamenii cu probleme de sănătate”, a spus primarul comunei Boghicea.
Singurul proiect care necesită cofinanţare este cel depus de autorităţile locale prin Grupul de Acţiune Locală “Podişul de Nord al Bârladului”. Proiectul, în valoare de 200.000 de euro, prevede reabilitarea şi modernizarea unor tronsoane de drumuri, precum şi modernizarea căminului cultural şi înfiinţarea unei biblioteci comunale. Cofinanţarea presupune o contribuţie din partea autorităţilor locale de numai de 3.100 de lei. “Lipsa banilor ne-a determinat să nu iniţiem proiecte mari, cu finanţare guvernamentală sau europeană. Aceasta ar fi implicat şi un efort financiar mare din partea noastră, care, pe timp de criză, este dificil de suportat”, a declarat primarul Eugen Mihai.
Numărul redus de personal şi plata parţială a asistenţilor personali reprezintă grijile administraţiei loca