Reclamele sunt peste tot, invadează site-urile, panourile stradale, revistele şi restul spaţiilor publice. Oamenii au dezvoltat, astfel, un instinct natural pentru a le evita. Aşa că publicitarii trebuie să vină cu idei şi trucuri psihologice, ca să se asigure că banii pe care îi investesc în promovare nu sunt aruncaţi pe fereastră.
Firma de monitorizare media comScore estimează că aproape jumătate dintre reclamele de pe Internet nu sunt de fapt vizibile. Asta se întâmplă fie pentru că sunt plasate greşit, fie pentru că sunt într-un număr atât de mare, încât ochiul omului şi-a făcut o deprindere din a le evita automat.
Sticky este o companie care foloseşte tehnologia de monitorizare oculară, pentru a descoperi la ce reclamă se uită exact oamenii. S-a demonstrat astfel că utilizatorii nu văd de fapt decât 14% din totalul reclamelor expuse.
Potrivit lui Jeff Bander, directorul companiei, creierul nu este antrenat să se uite pe toată întinderea unei pagini, aşa că cele mai multe reclame rămân doar la stadiul de „zgomot de fundal”, scrie Business Insider.
Există însă câteva trucuri prin care publicitarii încearcă să ne atragă atenţia:
1. Imaginea în stânga, textul în dreapta
Când vine vorba de logo-urile companiilor, este important că imaginea să fie plasată în stânga, iar textul în dreapta. Motivul este că partea dreaptă a creierului este folosită ca să proceseze imagini, dar creierul procesează informaţia invers. Ca să scaneze o imagine aflată în dreapta logo-ului, ar trebui ca mai întâi „să întoarcă” fotografia. Dacă aceasta este deja aşezată în partea stângă, creierul munceşte mai puţin şi nu mai simte nevoia să se concentreze pe altceva.
2. Folosirea expresiilor faciale ambigue
Când creierul vede o faţă, acesta parcurge o listă mentală a tuturor expresiilor faciale pe care le-a întâlnit până atunci. Dacă vede o faţă zâm