Oktoberfest s-a deschis in acest week end la Munchen pentru doua saptamani de sarbatoare. Paradox: in fiecare an, pretul berii creste mai repede decat inflatia, fara a afecta insa numarul de litri consumati.
Berea este un produs pe care econmistii il califica drept „elastic”: cu cat pretul este mai ridicat, cu atat sunt mai putini cumparatori. Astfel, pentru orice majorare de 1%, numarul bautorilor se reduce in medie cu 0,3%. O lege valabila pretutindeni si oricand, cu exceptia perioadei de desfasurare a Oktoberfest, arata un studiu elaborat de UniCredit.
Pentru ca la Munchen pretul berii a crescut mai rapid decat ritmul inflatiei, fara insa ca acest lucru sa afecteze numarul consumatorilor. Dimpotriva! „Am constatat ca, incepand din 1980, la o scumpire a berii cu 1%, volumul bautorilor pe timpul Oktoberfest a sporit cu 0,3%”, afirma autorii raportului mentionat.
Concret, o bere costa anul acesta in medie 9,66 de euro, ceea ce inseamna cu 3,6% mai mult decat in 2012. Iar daca totul va decurge normal, se vor consuma peste 7 milioane de litri de bere in 15 zile.