Virgil Lixandru, sales & marketing director al importatorului de obiecte sanitare Senso Ambiente, spune că piaţa obiectelor sanitare premium a ajuns în prezent la 50 mil. euro, la jumătate comparativ cu nivelul din 2008, ca urmare a scăderii puterii de cumpărare.
„Estimăm că piaţa va începe să crească din 2015, iar abia din 2017 va începe să se apropie de nivelul din 2008“, a adăugat Lixandru.
Senso Ambiente aşteaptă în acest an o cifră de afaceri de aproximativ 2 mil. euro, în creştere cu 10% comparativ cu nivelul de anul trecut. Potrivit informaţiilor de la Registrul Comerţului, acţionarii companiei sunt Marius-Ştefan Nedelcu (51%), George Lucian Teleman (20%) şi alţii. Marius Nedelcu este actionar la IT&S si la Koyos.ro, iar George Teleman este unul dintre acţionarii centrului comercial Vitantis.
„Noi am crescut pe baza cererii de la persoanele care îşi dotează vilele, casele (…) Dar şi pentru că avem proiecte de hoteluri, pensiuni. La fiecare cinci ani hotelurile trebuie să-şi schimbe obiectele sanitare, să menţină un anumit standard pentru a putea să-şi păstreze stelele.“
În prezent, aproximativ 70% din volumul de activitate al companiei se realizează prin intermediul distribuitorilor, iar 30% pe segmentul rezidenţial şi nonrezidenţial. Printre proiectele la care Senso Ambiente a lucrat de-a lungul timpului se numără Howard Johnson, Novotel, Cluj Arena sau Aeroportul Otopeni.
Virgil Lixandru a spus că firma nu are credite, iar dezvoltarea s-a făcut treptat „pe baza cifrelor realizate“, fiind finanţată de acţionari. „Din 2008 mulţi parteneri au dispărut şi a trebuit să ne regândim strategia.“
Anul acesta, compania a finalizat o investiţie de peste 300.000 de euro într-un showroom de peste 135 mp în apropierea hotelului Marriott din Capitală. „Showroomul acesta este suficient, aici est