În ciuda impactului emoţional major stârnit de moartea celor 11 pasageri ai autoturismului prins de tren la trecerea cu calea ferată de la Uricani – Iași, în urmă cu două săptămâni, nimeni n-a învăţat nimic din această lecţie. Statistica neagră arată că, la Iaşi, au avut loc în ultimii cinci ani două dintre cele mai grave accidente din istoria României în care au fost implicate maşini lovite de tren.
Ultimul dintre ele s-a petrecut pe 8 septembrie, la trecerea cu calea ferată din satul Uricani, aflată la ieşirea din municipiul Iaşi, soldat cu 11 morţi, printre care şi doi copii. Cel mai grav a avut loc în localitatea Scânteia, pe 14 august 2009, când 14 oameni aflaţi într-un microbuz lovit de tren şi-au pierdut viaţa.
În total, 44 de oameni au murit în ultimii cinci ani la trei treceri cu calea ferată din Iaşi, din localităţile Uricani, Scânteia şi Ciurea.
Cu toate acestea, niciun oficial sau parlamentar din Iaşi n-a făcut demersuri consistente pentru a întări măsurile de siguranţă la calea ferată. Interesant este că localitatea Uricani face parte dintr-un colegiu care i-a trimis în Parlament pe senatorul Varujan Vosganian, ajuns ministru al Economiei, şi pe deputatul Relu Fenechiu, instalat timp de câteva luni pe scaunul de ministru al Transporturilor, instituţie căreia CFR i se subordonează direct.
La două zile după producerea accidentului de tren, Relu Fenechiu nu ştia exact locul în care se produsese tragedia, nici numărul exact al victimelor. A propus, în schimb, soluţii punctuale, care nu l-au preocupat totuşi cât timp a ocupat portofoliul de la Transporturi. „Nu există altă soluţie decât bariere şi semnale luminoase şi acustice. De ce să fie închis drumul? În acea zonă, la o astfel de trecere la nivel cu calea ferată, bariere trebuie categoric. Ele trebuie puse de administratorii trecerii peste calea