Conflictul dintre sindicaliştii din Federaţia Naţională Mine Energie (FNME) a ajuns în etapa în care liderii au început să-şi strige lucruri unul celuilalt. Care şi ce maşină conduce. Directorul general Laurenţiu Ciurel declara acum câteva luni, la începutul războiului cu sindicatele, că vrea să discute cu un sindicalist ce conduce un Logan şi stă la bloc. Nu a spus însă cine este acesta.
Sindicalistul cu Logan şi cu domiciliul la bloc este profilul liderului care lucrează în interesul minerilor şi energeticienilor şi nu al lui, spun unii. Ce faci atunci când liderii de sindicat stau la vile şi conduc maşini de mii de euro? Maşinile sunt obiectul disensiunilor dintre doi lideri de sindicat: Gabriel Bălăceanu şi Marin Golea.
Acuzaţii
Liderul de la Cariera Tismana 1, Gabriel Bălăceanu, a anunţat că de la 1 octombrie renunţă la maşina de serviciu şi propune ca şi conducerea FNME să renunţe la aceste facilităţi. Autoturismele conduse de sindicalişti sunt puse la dispoziţia lor fie de sindicat, fie de administraţie prin contracte de comodat, fie sunt maşini personale. Liderul Bălăceanu a menţionat că a primit maşina, o Skoda Octavia din 2004, de la Marin Golea. A primit-o pentru că Marin Golea a insistat. „Am decis să renunţ la maşină deoarece nu vreau să mă mai atace cineva că am maşină. Dar întrebaţi-i şi pe domnul Golea care are Tiguan, domnul Condescu conduce un ML. De unde au bani? Poate nu ştiţi, dar domnul Golea conduce un Volkswagen Tiguan. Eu am primit această maşină de la domnul Golea, la insistenţă, chiar vă rog să precizaţi, la insistenţă“, a declarat Bălăceanu.
A expirat contractul de comodat
Bălăceanu a decis să renunţe la maşină abia după doi ani. „O conduc de un an şi jumătate, doi. Nu ştiu exact. Este o Skoda Octavia din 2004. Nu pot fi cumpărat cu cheile de la o maşină. Să se termine cu aceste facilităţi“, spune Bălăceanu.