Pana in 2013, despre pericolul industriei jocurilor (de consola si PC) in a surclasa pe cea cinematografica s-a vorbit, de regula, cu zambetul pe buze. Aparitia (la mijlocul lunii septembrie) a jocului Grand Theft Auto V (GTA V), a sters insa partial acest zambet. Va fi pana la urma anul 2013 un an al marii rasturnari?
Descrierea lansarii jocului GTA V în mass-media a fost mai mult ca la o lansare de film: revistele de afaceri au început să vorbeasca despre succesul financiar al proiectului, cele de divertisment - recenzii pozitive despre neobisnuitele intrigi tesute in noul joc, coloana sonora foarte scumpa si chiar "jocul actoricesc" al personajelor principale din GTA V.
Într-adevăr, din 2013, industria jocurilor de noroc a început să fie percepută ca unul dintre cei mai periculosi concurenți ai cinematografiei. Explicatia este simpla, utilizatorii primesc posibilitatea de a alege între forma activa (chiar dacă sunt în fața unui monitor) și cea pasiva de recreere.
Blockbuster financiar
Prima zi de vânzare a adus dezvoltatorului celei de-a 5-a parte a Grand Theft Auto (GTA) 800 de milioane de dolari. Și asta în ciuda faptului că varianta jocului pentru PC nu a intrat in vanzare, fiind lansata doar editia pentru proprietarii de Sony Playstation 3 și Xbox 360.
Pentru a înțelege mai bine gradul de excitare din jurul GTA trebuie sa mentionam ca incasarile de 800 milioane dolari corespund unui numar de aproximativ 13-14 milioane de exemplare vandute ale jocului. În trecut, franciza GTA avea nevoie de un an pentru a atinge acest nivel.
Cifre atat de mari arată încă o dată că jocurile pe console si calculator s-au transformat într-o industrie de divertisment extrem de profitabilă. Totusi, pentru a atinge un asemenea nivel de succes de casa, producătorii au fost bligați să investească mult mai mult. De exemplu, studioul Rocks