Procedura de privatizare a CFR Marfă este „în termen”, dar va fi reluată dacă nu se va finaliza în graficul stabilit, respectiv până la jumătatea lunii octombrie, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu. „CFR Marfă este într-o procedură de privatizare. (...) Cel care cumpără este încă în termen pentru a depune garanţia şi pentru a face toate diligenţele necesare. Atât timp cât este în termen şi nu avem motive să ne îndoim de buna credinţă, suntem în regulă cu procedura de privatizare şi sigur că noi ne dorim ca privatizarea aceasta să se finalizeze cu succes”, a afirmat ministrul, potrivit Mediafax. Ea a adăugat că nu doreşte să comenteze anumite speculaţii care se fac pe marginea acestui subiect. „Dacă nu se finalizează privatizarea, se va relua procedura de privatizare. Este foarte simplu. Acesta este singurul plan B care este la dispoziţia noastră din punct de vedere legal”, a spus Mănescu.
Pe de altă parte, fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu a declarat, ieri, că Guvernul ar putea renunţa la privatizarea CFR Marfă, cu atât mai mult cu cât compania a înregistrat profit în ultimele trei luni, după o lungă perioadă în care a avut pierderi.
Disponibilizaţii pleacă fără salarii compensatorii
Ceferiştii aflaţi pe lista disponibilizărilor nu vor scăpa de ceea ce se tem cel mai tare: că vor pleca acasă fără nici o compensaţie materială. Ministrul Finanţelor Publice, Daniel Chiţoiu, a declarat, ieri, că CFR Marfă nu a înaintat nici o solicitare pentru acordarea de salarii compensatorii eventualilor disponibilizaţi, iar o astfel de cerere nici nu ar fi aprobată în condiţiile în care compania este în procedură de privatizare.
CFR Marfă a anunţat, la începutul acestei luni, că va disponibiliza colectiv un număr de 1.416 angajaţi, până în noiembrie-decembrie a.c. Potrivit notificării primite de sindicate de la conducere