Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI) a lansat marţi, 23 septembrie, la Sibiu, o declaraţie publică prin care cere descentralizarea infrastructurii rutiere şi depolitizarea finanţării lucrărilor din infrastructura rutieră.
Reprezentanţii transportatorilor susţin că nu este normal ca deciziile luate în privinţa investiţiilor în infrastructură să fie impuse de la centru spre viitoarele regiuni si ca deciziile ar trebui "responsabilizate" si luate in teritoriu. În cadrul dezbaterii de la Sibiu, la care au participat reprezentanţii companiilor de profil , ai Poliţiei şi ai CNADR/ului, s-au analizat posibilele soluţii care ar putea la duce anularea starii proaste a drumurilor din ţară. Declaraţia a fost prezentată de secretarul general al ARTRI, Florinel Andrei. În contextul extinderii UE spre Est, iniţiatorii demersului cer elaborarea unui program naţional de dezvolatre care să conecteze zona de nord la celelalte zone "din motive economice, administrative şi din motive de siguranţă naţională".
Declaraţie ARTRI:
"Cu o experienţă de jumătate de secol în industria transporturilor, Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI) propune astăzi o imagine de ansamblu asupra infrastructurii naţionale, cu scopul de a înţelege de unde venim şi încotro mergem.
Dacă în 1989 parcul auto era de 2,2 milioane de autovehicule, în 2013 avem aproape 6 milioane. Această creştere a numărului autovehiculelor, de aproape 3 ori, a generat o densitate sporită a traficului cu consecinţe imediate asupra calităţii acestuia şi a modului în care a fost percepută infrastructura naţională. Din 2007, când înregistram deja 4,5 milioane de autovehicule, şi când circulaţia spre alte ţări occidentale nu a mai fost condiţionată de vize, nemulţumirea generată de starea infrastructurii naţionale a crescut brusc. Prin comparaţie, transporta