După ani de zile de pierderi, CFR Marfă a înregistrat profit în lunile iulie şi august, iar în septembrie lucrurile se prezintă şi mai bine, potrivit fostului ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, care nu a precizat de unde are informaţiile.
„În iulie şi august CFR Marfă a făcut profit, circa 15 milioane de lei în fiecare lună, iar în septembrie va fi chiar mai mult. Este vorba de profit operaţional, nu net, dar gândiţi-vă ce înseamnă asta pentru o companie care pierdea constant, de ani de zile”, a declarat Fenechiu citat de Economica.net.
Întrebat despre anomalia de la CFR Marfă, unde cumpărătorul Gruia Stoica mai are doar o lună pentru a aduce cele 202 milioane de euro pentru companie, dar nici măcar nu a notificat tranzacţia la Concurenţă, fostul ministru a precizat că „nu e obligatoriu să notifice, poate da banii înainte şi aşteapta să vadă dacă primeşte avizul după”.
Contactat de Economica.net, Gruia Stoica a spus că nici nu se poate pune problema de aşa ceva. „Doar n-o să fiu prost să dau banii până nu am aviz de la Concurenţă. Ce să fac, să ţin zeci de milioane de euro blocaţi pentru cinci luni, bani care ar produce o dobândă de milioane de euro?”, a arătat acesta.
Fără un aviz pozitiv de la CC pe concentrarea economică Grampet – CFR Marfă, Stoica nu-şi poate exercita conducerea asupra companiei feroviare. Cum o investigaţie a CC durează cam cinci luni, potrivit lui Bogdan Chiriţoiu, preşedintele instituţiei, patronul Grampet pare să nu poată prelua efectiv CFR Marfă din cauză de timp.
Astfel, privatizarea poate pica sau, ca soluţie alternativă, Guvernul poate emite o ordonanţă de urgenţă prin care să se extindă termenul de plată.
Relu Fenechiu este ministrul în mandatul căruia a fost declarat câştigător al licitaţiei pentru CFR Marfă omul de afaceri Gruia Stoica. Contractul s-a s