Tabletele sunt noile vedete ale vânzărilor de produse electronic atât la nivel global, cât şi pe plan local, iar producătorii români trebuie să ţină piept unui nou jucător care a intrat pe piaţă cu modele accesibile
Niciun alt produs electronic nu a cunoscut o popularitate şi o rată de adopţie atât de mare precum tableta. Asistăm, în prezent, la sfârşitul unei ere şi începutul alteia. Tabletele vor depăşi, în ultimul trimestru al acestui an, livrările de PC-uri, iar până în 2015, acest lucru se va întâmpla pe un an întreg, conform firmei de cercetare IDC.
Un număr total de 227,3 milioane de tablete vor ajunge la utilizatori anul acesta, în comparaţie cu 134,4 milioane de desktopuri şi 180,9 milioane laptopuri. În ultimele trei luni ale anului, marcate de sărbătorile de iarnă, de Black Friday şi Cyber Monday, se vor vinde mai multe tablete decât desktopuri.
Rata totală de creştere pentru tablete în următorii patru ani este estimată la 78,9%, depăşind chiar rata de creştere pentru smartphone-uri, estimată, pentru aceeaşi perioadă, la 71,1%, conform IDC. Şi cei de la Gartner au estimări similare. Aceştia se aşteaptă ca vânzările de tablete să crească, în următorii patru ani, la 467 milioane de unităţi.
La nivel global, piaţa este dominată în continuare de compania care a creat sau reinventat această categorie de produse, Apple. Americanii au livrat, în trimestrul doi, 14,6 milioane de tablete şi au o cotă de piaţă de 14,6%. Locul doi este ocupat de Samsung cu 8,1 milioane de unităţi livrate şi 18% cotă de piaţă. Locul trei, la mare distanţă de locul doi, aparţine taiwanezilor de la Asus. Aceştia au livrat două milioane de tablete şi au o cotă de 4,5%. Lenovo şi Acer încheie top cinci. Per total, în trimestrul doi al acestui an s-au livrat 45,1 milioane tablete, faţă de 28,3 în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Piaţa locală