Din cele peste 184.000 de maşini înmatriculate în România pentru prima dată în primele opt luni ale acestui an, 52% sunt mai vechi de zece ani, potrivit unei analize realizate de auto.ro.
În primele 8 luni ale acestui an avem o creştere cu 22% a numărului de maşini înmatriculate în România, totalizând 184.200 de unităţi, comparativ cu perioada similară a anului trecut. 147.600 dintre acestea sunt maşini second hand şi doar 36.600 maşini noi.
Repartizarea automobilelor înmatriculate în primele 8 luni din 2013 în funcţie de vechimea acestora, conform analizei Auto.ro, 16% sunt mai vechi de 15 ani, respectiv 29.200 de unităţi; 36% au o vechime cuprinsă între 10 şi 15 ani, respectiv 66.600 de unităţi; 18% au o vechime cuprinsă între 5 şi 10 ani, aproximativ 33.400 de unităţi; 10% au o vechime de până în 5 ani, respectiv 18.400 de unităţi; 20% sunt maşini noi, respectiv 36.600 de unităţi.
Piaţa de autoturisme second hand importate în România a înregistrat o creştere cu 64% în primele 8 luni din 2013, ajungând la 147.600 de unităţi, de la cele 106.800 de unităţi înscrise în primele 8 luni ale anului trecut. Pentru aceeaşi perioadă, numărul maşinilor reînmatriculate a scăzut cu 40%, de la 225.000 la aproximativ 135.600 de unităţi.
Cu toate că maşinile noi înmatriculate în România au înregistrat în luna august o creştere cu 25% faţă de luna august 2012, în cele 8 luni aferente anului în curs s-a înregistrat un declin vizibil, cu 18%, pe piaţa maşinilor noi. Pe baza creşterii înregistrate în luna august, putem spera la o redresare a pieţei auto de maşini noi.
“Adoptarea timbrului de mediu a avut un impact direct asupra structurii importurilor de maşini second hand. Ponderea ridicată a autoturismelor vechi este un rezultat al modului în care este concepută această taxă, dar şi a puterii scăzute de cumpărare a populaţiei din România”,