Conducerea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a obţinut o finanţare elveţiană nerambursabilă pentru studiile necesare prelungirii liniei 4 de metrou. Vestea este una bună, dar având în vedere întârzierile la lucrările de la linia 5 de metrou (Eroilor - Drumul Taberei), e greu de crezut că locuitorii Capitalei vor fi foarte încântaţi de perspectiva deschiderii unor noi şantiere.
Potrivit unui comunicat de presă remis de către Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, proiectul, cu un buget total de 12,4 milioane de franci elveţieni, va beneficia de o contribuţie financiară nerambursabilă în valoare de 8,5 milioane de franci: "Programul de Cooperare Elveţiano-Român asigură finanţare nerambursabilă pentru Proiectul "Studiu de prefezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei de metrou 4: Lac Străuleşti - Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu". (...)Acordul de Proiect a fost încheiat între partea elveţiană, reprezentată de Excelenţa Sa Jean - Hubert Lebet, Ambasadorul Elveţiei în România, şi Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare, reprezentat de viceprim-ministrul Daniel Chiţoiu, şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Organism Intermediar, reprezentat de viceprim-ministrul Liviu Dragnea. Acordul de Implementare a fost încheiat între Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Transporturilor, reprezentat de ministrul Ramona Mănescu, şi Metrorex S.A., în calitate de beneficiar, reprezentat de directorul general Aurel Radu". Viceprim-ministrul Liviu Dragnea a oferit şi cifrele acestui acord: "Am semnat astăzi documentaţia pentru primul proiect finanţat prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român, pe aria tematică pe care o gestionează Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publi