Licitaţia pentru sistemul informatic de depunere a cererilor şi emitere online a actelor de stare civilă a fost suspendată luni, după ce firma Lex Consulting Miercurea-Ciuc (Harghita) a contestat procedura de atribuire a contractului, estimat la 151,5 milioane lei (34,4 milioane euro), cu TVA.
"Admite cererea de suspendare a procedurii de atribuire şi dispune suspendarea procedurii de atribuire, iniţiată prin publicarea în SEAP a anunţului de participare 145642/07.08.2013, până la soluţionarea pe fond a contestaţiei. Obligatorie. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 5 zile de la comunicare", se arată într-o decizie a Consiliului Naţional de Soluţionare a Constestaţiilor (CNSC), publicată pe pagina web a instituţiei.
Lex Consulting a solicitat Ministerului pentru Societatea Informaţională (MSI), printr-o cerere de clarificare, să elimine din caietul de sarcini cerinţa prin care autoritatea contractantă impune ofertanţilor să prezinte pentru expertul în informare şi publicitate o certificare privind absolvirea unui curs autorizat şi acreditat de specializare în domeniul finanţărilor din fonduri structurale şi de coeziune europene.
MSI a menţinut aceast criteriu de participare.
De asemenea, miniosterul a respins şi solicitarea privind eliminarea cerinţei ca expertul coordonator al echipei de scanare/indexare să deţină cunoştinţe de bază privind o metodologie de management a serviciilor de tehnologie a informaţiei, dovedite prin prezentarea unei diplome/certificări în domeniu.
Constestaţia Lex Consulting a fost depusă la CNSC la 16 septembrie.
Firma a fost înfiinţată în 2002 şi are ca obiect de activitate serviciile de consultanţă în domeniul relaţiilor publice şi al comunicării.
În 2012, potrivit datelor transmise Ministerului Finanţelor Publice, Lex Consulting a înregistrat o cifră de