Astăzi va fi lansat primul echipament de săpat tuneluri de metrou pe şantierul viitoarei staţii Academia Militară, ce face parte din tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor al magistralei 5 de metrou din Bucureşti.
„Mâine (astăzi - n. red.) vor intra în funcţiune utilajele acelea care sapă tunelul. Odată ce pornesc aceste utilaje, nu se mai opresc“, a spus ieri Ramona Mănescu, noul ministru al transporturilor.
Anul trecut, pe şantierul viitoarei staţii Academia Militară din Bucureşti au fost aduse 2 utilaje, scuturi TBM, care vor săpa tunelurile de metrou pe tronsonul Râul Doamnei - Eroilor. Fiecare scut are o lungime de 100 de metri şi un diametru de 6,5 metri. Acestea pot excava 30 de metri de tunel pe zi, faţă de doar 4 metri pe zi în cazul unui echipament normal. Cele două utilaje aduse au fost numite muceniţa Sfânta Varvara şi muceniţa Sfânta Filofteia. În următoarea perioadă va fi adus şi al treilea utilaj.
Aceasta este cea mai importantă investiţie în metroul din Bucureşti din ultimii 20 de ani, întreaga construcţie depăşind 1 mld. euro.
Construcţia magistralei 5 de metrou Drumul Taberei - Universitate, care dă bătăi de cap de aproape doi ani locuitorilor din cartierul bucureştean Drumul Taberei (300.000 de persoane), a primit anul acesta doar 95 de milioane de lei (21,5 milioane de euro). Mai mult, finalizarea acestui proiect major pentru infrastructura bucureşteană a fost împinsă în 2018, deşi iniţial metroul trebuia să fie gata în 2014. Pentru acest tronson, Metrorex a semnat un contract cu firmele constructoare Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România), valoarea lucrărilor ridicându-se la 215 milioane de euro fără TVA, adică un cost de cira 34,6 milioane de euro pe kilometru.
Nu doar magistrala 5 este în atenţia Ministerului Transporturilor, ci şi linia 4 de metrou.