Întrunit marţi dimineaţă, plenul Consiliului Judeţean şi-a bătut recordul de rapiditate, aprobând cu unanimitate de voturi atât rectificarea bugetului judeţului pe anul în curs, cât şi edificarea, în incinta Aeroportului, a unui depozit de combustibili care "rezolvă" problema alimentării cu kerosen nu doar pentru aparatele de zbor private, cât şi pentru avioanele de linie care vor putea opera curse externe după modernizarea pistei.
Potrivit hotărârii adoptate în unanimitate, la Aeroport se va construi un depozit de combustibil de către o societate specializată din Iaşi, Aviarom SA, care va avea aici şi antrepozitul fiscal, putând aproviziona inclusiv avioanele de pe aeroporturile din Arad şi Timişoara, une nu există o asemenea facilitate.
Construcţia propriu-zisă va avea două rezervoare metalice supraterane şi o cuvă de retenţie care, aşa cum arată şi denumirea, va reţine orice eventuală scurgere de combustibili după operaţiunile de alimentare a avioanelor sau de transferare a carburantului în cisterne.
Pe Aeroportul din Oradea nu mai exista un depozit de combustibil de la mijlocul anilor 2000, acesta fiind, de altfel, unul dintre motivele decăderii acestuia, împreună cu degradarea pistei.
În acea vreme, potrivit explicaţiilor directorului Aeroportului, Gheorghe Pasc, Petrom Aviation, firma care asigura alimentarea cu kerosen a aeronavelor, s-a retras de la Oradea deoarece activitatea nu mai era rentabilă în condiţiile în care era obligată să facă investiţii semnificative în scopul respectării standardelor de mediu. "Ulterior, Tarom nu a mai alimentat la Oradea, aparatele veneau cu cinci locuri libere ca să le ajungă combustibilul pentru cursa de Bucureşti dus-întors", a explicat pentru BIHOREANUL comandantul Aeroportului.
Care este importanţa construirii acum a unui alt depozit de combustibil? O spune tot Gheorghe Pasc: "La Oradea vor